בית הספר להורות ממקד את העדשה על הורי העיר, מבקש להעניק להם ידע וכלים מותאמים, לספק הכוונה וייעוץ ולהוות אוזן קשת להורים הצועדים בשבילי ההורות. בית הספר להורות מפעיל מגוון תכניות ייחודיות, השמות דגש על חיזוק קשר הורה- ילד: 

תכנית מתנ"א- מרכז תמיכה לנשים לאחר לידה

תכנית התערבות ומניעה, במסגרתה אימהות לאחר לידה מכלל הקהילה זוכות לליווי ותמיכה של מתנדבת, הנפגשת עם האם ברצף ומשמשת כאוזן קשבת וכמקור לתמיכה, הכוונה וייעוץ. בין היתר, מסייעת המתנדבת בהתארגנות מחודשת, בבניית סדר יום, בהבנת צרכי הילד, כמו גם ניתנת במה למצבים רגשיים משתנים ולקונפליקטים משפחתיים שעולים לאחר הלידה. כל אלו נמצאו לאורך השנים כמגבירים את חוסנה של המשפחה ומשפרים את תפקודה. 

תכנית הקן

תכנית קהילתית לליווי ותמיכה רציפים של 30 משפחות רווחה לילדים עד גיל 6.

תכנית הטף 

תכנית טיפולית  דו שנתית, אשר בבסיסה הדרכה ביתית הניתנת על ידי מדריכה,  המגיעה לבתי המשפחות אחת לשבוע ומקנה להן מיומנויות בתחומי ההתפתחות, המשחק וחשיבות הקשר הורה-ילד ,כיצד ואיך לטפל ולקדם את הילד באמצעות ערכות הדרכה ייחודיות סביב נושאי התפתחות שונים של: שפה, קוגניציה, מוטוריקה ,פיתוח היכולת הרגשית והביטוי. במסגרת התוכנית כל משפחה קיבלה ערכת משחקים התפתחותיים לאורך השנה. 

 פסיעות ראשונות

 קבוצת אימהות ותינוקות לאחר לידה, העוסקת בהיבטים השונים של חווית האימהות וההסתגלות אליה.  בקבוצה ניתנת הדרכה מגוונת על ידי אנשי טיפול פרא רפואיים במקצועות שונים הקשורים לגיל הרך. 

הבית הירוק

מפגש חוויתי   להורים ופעוטות, המספק הדרכה להורים בנושאים הקשורים להורות והתפתחות הילד, תוך חיזוק קשר הורה- ילד בסביבה מהנה ומעשירה.

הרצאות להורים

מידי שנה מתקיימות מספר הרצאות לכלל ההורים בעיר, הכוללות מודל מעשי ובהיר למנהיגות הורית חכמה ומיטיבה.

קבוצות תמיכה להורים

הקבוצות מיועדות לאימהות ואבות.

img